ΥΔΑΤΙΝΑ ΑΤΟΜΑ

ΦΡΟΥΤΑ

Τα φρούτα που περιέχουν πολύ νερό δεν ταιριάζουν στους υδάτινους οργανισμούς. Τα kapha άτομα όμως θα ωφεληθούν από τη συχνή χρήση μικρών ποσοτήτων φρούτων έτσι ώστε να μην συσσωρεύονται τοξίνες στον οργανισμό τους.

ΝΑΙ - 1 Μήλο, αχλάδι, σταφύλι
ΝΑΙ - 2 Ξερά φρούτα, δαμάσκηνα
ΟΧΙ - 1 Μπανάνα
ΟΧΙ - 2 Λεμόνι, πορτοκάλι, καρπούζι, πεπόνι, σύκο, παπάγια, ανανάς, φράουλα

ΛΑΧΑΝΙΚΑ

Τα ωμά λαχανικά ταιριάζουν σε όλα τα υδάτινα άτομα, καθώς και τα λαχανικά ατμού.

ΝΑΙ - 1 Σέλινο, μπρόκολο, καρότο, λάχανο
ΝΑΙ - 2 Πατάτα, κουνουπίδι, παντζάρι, σπανάκι, σπαράγγι, μαρούλι, φασολάκι
ΟΧΙ - 1 -
ΟΧΙ - 2 Κρεμμύδι ωμό, ντομάτα, μελιτζάνα, κολοκυθάκι, γλυκοπατάτα, αγγούρι

ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ

Τα δημητριακά με την έντονη υδάτινη ποιότητα που έχουν, γενικά δεν ταιριάζουν στα Kapha άτομα. Πριν χρησιμοποιηθούν, μπορείτε να τα καβουρδίσετε σε στεγνό τηγάνι έτσι ώστε να απορροφήσουν λίγη πύρινη ενέργεια και έτσι να γίνουν πιό εύπεπτα.

ΝΑΙ - 1 -
ΝΑΙ - 2 Ρύζι basmati, φαγόπυρο, καλαμπόκι, κεγχρί, σίκαλη, κριθάρι
ΟΧΙ - 1 Άσπρο ρύζι, σιτάρι
ΟΧΙ - 2 Μαύρο ρύζι, βρώμη

ΟΣΠΡΙΑ

Με τα όσπρια ισχύει περίπου ότι και με τα δημητριακά. Η καλύτερη πηγή φυτικής πρωτεΐνης για τα υδάτινα άτομα είναι το tofu.

ΝΑΙ - 1 -
ΝΑΙ - 2 Tofu, σόγια, φακές (όλων των ειδών), μικρό πράσινο φασολάκι (ροβίτσα)
ΟΧΙ - 1 -
ΟΧΙ - 2 Ρεβύθια, κουκιά, φάβα

ΖΩΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Τα ζωικά προϊόντα δεν ταιριάζουν με τα υδάτινα άτομα και έτσι θα πρέπει να υπάρχουν σε ελάχιστη ποσότητα στο διαιτολόγιό τους. Ειδικά από τα γαλακτοκομικά προϊόντα επιτρέπεται μόνο το γιαούρτι και το κεφίρ και αυτά σε μικρή ποσότητα.
ΝΑΙ - 1 -
ΝΑΙ - 2 Γιαούρτι, κεφίρ, cottage cheese, κοτόπουλο, γαλοπούλα, κουνέλι, κυνήγι
ΟΧΙ - 1 Παγωτό, κρέμα γάλακτος, βούτυρο, γάλα, χοιρινό, αρνί, μοσχάρι
ΟΧΙ - 2 Αυγό, ψάρι, θαλασσινά

ΚΑΡΠΟΙ

Η πρωτεΐνη που περιέχεται στους ξηρούς καρπούς είναι καλής ποιότητας, αλλά τα υδάτινα άτομα θα πρέπει να καταναλώνουν μικρή ποσότητα ξηρών καρπών (που θα πρέπει να είναι ψημένοι, χωρίς όμως αλάτι).

ΝΑΙ - 1 -
ΝΑΙ - 2 Κολοκυθόσπορος, ηλιόσπορος
ΟΧΙ - 1 Φυστίκι
ΟΧΙ - 2 Αμύγδαλο, καρύδι, κάσιους, κουκουνάρι, καρύδα, σουσάμι

ΕΛΑΙΑ

Ελάχιστη ποσότητα λιπαρών θα πρέπει να χρησιμοποιείται.
ΝΑΙ - 1 -
ΝΑΙ - 2 -
ΟΧΙ - 1 Φυστικέλαιο
ΟΧΙ - 2 Ηλιέλαιο, καλαμποκέλαιο, σουσαμέλαιο, ελαιόλαδο

ΓΛΥΚΑΝΤΙΚΑ

Εκτός από το μέλι, όλα τα υπόλοιπα γλυκαντικά θα πρέπει να αποφεύγονται.
ΝΑΙ - 1 -
ΝΑΙ - 2 Μέλι
ΟΧΙ - 1 ’σπρη ζάχαρη, μαύρη ζάχαρη, μελάσσα, maple syrup
ΟΧΙ - 2 Φρουκτόζη

ΜΠΑΧΑΡΙΚΑ

Όλα τα μπαχαρικά, ιδιαίτερα τα καυτερά, ταιριάζουν στα υδάτινα άτομα και θα πρέπει να χρησιμοποιούνται καθημερινά. Το μόνο που θα πρέπει να προσεχθεί είναι το αλάτι και αυτό διότι δημιουργεί στον οργανισμό την τάση για κατακράτηση υγρών.

ΝΑΙ - 1 Chilli, πιπέρι cayenne, μαύρο πιπέρι, ginger, γαρίφαλο, ρίγανη
ΝΑΙ - 2 Μοσχοκάρυδο, κορίανδρο, μάραθο, μέντα, δυόσμος, βασιλικός, θυμάρι
ΟΧΙ - 1 Αλάτι
ΟΧΙ - 2 Αλάτι που έχει "ψηθεί" στον φούρνο

ΠΟΤΑ

ΝΑΙ - 1 Τσάι, τσάι με ginger
ΝΑΙ - 2 Καφές, χυμός αλόης, χυμός από ρόδι, δαμάσκηνο, φράουλα,
ΟΧΙ - 1 Γάλα, γάλα σόγιας
ΟΧΙ - 2 Αεριούχα ποτά, όξινα και γλυκά ποτά

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

ΝΑΙ - 1 Βιταμίνη C
ΝΑΙ - 2 Βιταμίνη D, Ε, Β, σπιρουλίνα, σίδηρος, κάλιο
ΟΧΙ - 1 -
ΟΧΙ - 2 Μαγνήσιο, ασβέστιο, ψευδάργυρος. μαγιά της μπύρας